среда, 6 февраля 2013 г.

каталог науково-методичних рекомендацій закладів профтехосвіти

Директор НМЦ ПТО ПК у Хмельницькй област Людмила ¶ванвна Шевчук наголосила, що турбуватися про перспективу – це основне завдання методиста. Саме з огляду на перспективу використовуються рзн форми методично роботи. Перспектива ма закладатися  в модель системи методично роботи. Така модель, розроблена обласною методичною службою, апробуться нараз в навчальних закладах.  Стержневим у цй модел  постйний розвиток (вдповдно до вимог часу) компетентност педагогв, вд якого залежить доля молодого робтничого поколння держави. Монторингов дослдження, здйснен Науково-методичним центром професйно-технчно освти та пдвищення квалфкац нженерно-педагогчних працвникв у Хмельницькй област, дають змогу  констатувати той факт, що сьогодн всм дружно потрбно працювати над формуванням такого яксного складу педагогв системи профтехосвти, для якого перспективн завдання не стануть непдйомним вантажем, а виршуватимуться з легкстю  задоволенням. Для цього мамо практичними дями дещо змнити статистику, а тому потрбно готувати, зрощувати молоде поколння педагогв. Сьогодн значна частина викладачв ПТНЗ – пенсйного й передпенсйного вку. Низький вдсоток педагогв професйно пдготовки з педагогчною освтою. Ще нижчим  вдсоток майстрв виробничого навчання, як мають вищу освту. Ми вже мамо в област хорошу систему розвитку професйно компетентност нженерно-педагогчних кадрв, яка зарекомендувала себе  користуться авторитетом в Укран. Курсове пдвищення квалфкац в останн роки значно розширило свою географю. Ми використовумо рзн форми пдвищення професйно компетентност педагогв й активно працюмо над удосконаленням системи пдвищення квалфкац. Але починаться цей процес – з навчального закладу. Саме тут повинна широко використовуватися система наставництва, яка реалзуться в таких формах, як школи передового педагогчно

Заступник начальника управлння освти  науки Хмельницько облдержадмнстрац, начальник вддлу професйно-технчно та вищо освти Антонна Михайлвна Харчук розвинула думку про важливсть методично основи в будь-якому напрям роботи закладу. Управлнська дяльнсть теж повинна мати методичний фундамент. Тому перспективний погляд на розвиток закладу, впровадження (з орнтацю на перспективу) нових форм управлнсько дяльност – це теж прерогатива методиста  його безпосереднй обов’язок. Адже якщо майстер виробничого навчання методично грамотно виконуватиме свою роботу, а методика управлнсько дяльност буде вдсутня, то «потуги» педагога бажаного ефекту не дадуть. Тому Антонна Михайлвна «намалювала» перед методистами перспективу на 2013 рк, що окреслються такими завданнями: впровадження нових форм управлння навчальним закладом; навчання голв методичних комсй правильнй органзац роботи педагогв; створення дво системи внутршнього контролю; спрямування кервникв ПТНЗ на налагодження дипломатичних стосункв з кервниками пдпримств з метою укладання договорв про спвпрацю; атестаця робочих мсць учнв  педагогв, забезпечення педагогв необхдними умовами для впровадження в навчальний процес нформацйно-комункативних технологй (при цьому кервник ма подбати про створення комфортних умов прац й самого методиста); вивчення регонального ринку прац, створення аналтичних центрв у кожному навчальному заклад; участь у формуванн пропозицй до держзамовлення; включення в роботу (в освтнх округах) з органзац профльного навчання; пошук нових пдходв до роботи з обдарованими дтьми, залучення учнв ПТНЗ до активно участ роботи в робот МАН (це питання розглядалося й на колег облдержадмнстрац); презентаця колективного досвду професйно-технчних навчальних закладв на обласному та всеукранському рвнях, обмн досвдом роботи мж колективами ПТНЗ; налагодження ефективного й тсного мжнародного спвробтництва.

Як органзову колектив свою роботу, аби не вдставати вд часу, розповла Тамара Павлвна Флпчук. А секрет тут, як вважа директор, простий – перебувати завжди в пошуку, бути там, де цкаво. Якщо цкаво педагогу, то буде цкаво й учнев. На цй основ сформована в заклад й система методично роботи. Будь-яка система ефективна тод, коли спонука кожного, хто до не входить, працювати на яксний результат. А навчити учня профес так, щоб вн прийшов на виробництво готовим до роботи в реальних умовах, до роботи в команд, педагог ма сам бути майстром сво справи, адже вдомо, що вс профес починаються вд УЧИТЕЛЯ. На цьому й базуться система методично роботи в ДНЗ «Хмельницький центр професйно-технчно освти торгвл та харчових технологй», практику яко мав на мет продемонструвати семнар. Тут  справд  чому повчитися. Заклад, який пропону, як висловилась директор, «матричн», тобто базов профес (торгвл, харчово промисловост, будвельно галуз) ма свою непросту сторю, для яко найбльш характерний професоналзм педагогв. Тльки так педагоги могли першими в област (на початку з 90-х рокв) взятися за апробацю модульно системи навчання незайнятого населення, за якою працюють  сьогодн. Елементи модульно системи успшно використовуються в навчальному процес закладу. Випускники закладу  завжди затребуваними на ринку прац. ¶ це – чи не найбльше досягненням педагогв, методично служби, кервництва.

Уже ста традицю подбн заходи органзовувати як методичн дн. ¶ на цей раз семнар-практикум вдбувся за участ заступника начальника управлння освти  науки Хмельницько облдержадмнстрац, начальника вддлу професйно-технчно та вищо освти Антонни Михайлвни ХАРЧУК, головного спецалста управлння освти  науки Хмельницько облдержадмнстрац Нни Володимирвни АРИЧ та вс методично команди НМЦ ПТО ПК у Хмельницькй област на чол з  креативним директором Людмилою ¶ванвною ШЕВЧУК.  До семнару активно готувався  весь творчий колектив ДНЗ «Хмельницький центр професйно-технчно освти торгвл та харчових технологй» (на баз якого проводився захд) пд кервництвом досвдченого директора Тамари Павлвни Ф¶Л¶ПЧУК.

Саме такою ключовою думкою був пронизаний обласний семнар-практикум «ОСНОВН¶ ЗАВДАННЯ ¶ ПРИНЦИПИ ЕФЕКТИВНО· СИСТЕМИ МЕТОДИЧНО· РОБОТИ В ПТНЗ», проведений на днях методистами Науково-методичного центру професйно-технчно освти та пдвищення квалфкац нженерно-педагогчних працвникв у Хмельницькй област спльно з методистами та педагогами ДНЗ «Хмельницький центр професйно-технчно освти торгвл та харчових технологй» для методиств закладв профтехосвти област.

«ВС¶ ПРОФЕС¶· ПОЧИНАЮТЬСЯ В¶Д ПЕДАГОГА» - переконан методисти профтехосвти Хмельниччини, удосконалюючи систему методично роботи

/ «ВС¶ ПРОФЕС¶· ПОЧИНАЮТЬСЯ В¶Д ПЕДАГОГА» - переконан методисти профтехосвти Хмельниччини, удосконалюючи систему методично роботи - 2012-12-17

«ВС¶ ПРОФЕС¶· ПОЧИНАЮТЬСЯ В¶Д ПЕДАГОГА» - переконан методисти профтехосвти Хмельниччини, удосконалюючи систему методично роботи - 2012-12-17

Комментариев нет:

Отправить комментарий